9. Eindelijk uit de lappenmand - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Manon Meininger - WaarBenJij.nu 9. Eindelijk uit de lappenmand - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Manon Meininger - WaarBenJij.nu

9. Eindelijk uit de lappenmand

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Februari 2011 | Gambia, Banjul

Dat eerste antibioticakuurtje heeft dus helemaal niets geholpen en ik ben dan ook naar het ziekenhuis geweest. Daar heb ik een nieuwe kuur gehad en die werkte ook gelijk. Sinds zondag ben ik er echt van af en eindelijk lekker aan de slag gegaan.
ik zal eerst eens een update geven. 9 feb was Muhammed de zoon van Ousman en Bintu jarig en zijn we met ballonnen en taart naar hun huis getogen.
De volgende dag hadden we het grote pak zalm dat Eugenie mee had genomen bij Bini's afgegeven en Berend mocht er iets lekkers van maken...dat is hem ernstig goed gelukt!!! (zie foto's)
Verder heb ik het heel rustig gehouden, met lange siësta's tussendoor. Ik ben wel begonnen met het schrijven van een projectplan voor N'jau en een mooi brainstormlijstje, ik heb niet helemaal niets gedaan.
Vrijdag heb ik met Beppie Milko op het vliegtuig naar Nederland gezet en zijn we nog even naar Bini's gegaan; ik braaf aan de sapjes zoals al meer dan een week....
Zondag zijn we naar het strand geweest, voor mij de eerste keer. We waren bij Sandele een schitterend (maar best wel prijzige) ecolodge, waar ze koude biertjes serveren (JAAAA ik mocht weer!!!) op een heel stil strand, waar de bezoekers alleen maar koeien zijn. lekker een eindje door de branding gewandeld en onder een afdakje in de zon gelegen. Het leek wel vakantie!!!
Dinsdag had ik een afspraak met Isatou en hebben we twee en half uur zitten kletsen en ideeën zitten spuien voor N'jau. Ook heb ik met Arthur de transit opgehaald, die weer als een zonnetje startte en reed. Dinsdagnacht hebben de moslims de hele dag zitten bidden en daarom was woensdag een vrije dag. Ik heb de transit schoon gemaakt en 's middags ben ik nog even met Beppie naar het strand geweest.
Gisteren moest ik m'n visa verlengen en het verhaal was dat als je een brief mee neemt waarop staat dat je voor een NGO werkt dit gratis is. Arthur en ik met brief naar de tourist police...het is wel gratis, maar zij mochten dat niet uitgeven, maar in Serekunda kon dat wel...wij naar Serekunda...ook daar kon het niet, na nog wat klusjes en wat boodschappen wij weer terug naar de tourist police...Nee het kan echt niet, maar ze belden de hoogste baas in Banjul en hij beloofde dat hij om 6 uur bij het politie buro zou zijn... De Belgische divisie zou om half acht landen en die zou ik op gaan halen... Change of plans dus; om kwart over vijf een broodje naar binnen gewerkt, met een rotgang naar het politieburo (de kilometer teller doet het niet, geen idee hoe hard ik ging) en om 6 uur precies present...geen baas te bekennen, dus dan maar gaan wachten...kopje thee gekregen van de politie meneren, om half zeven maar eens gebeld...ja ik ben onder weg, zo ging het dus door tot half acht en de meneer kwam aan...mááááár ik had toch echt een brief nodig van NGO affairs en dan kon ik bewijzen dat het een geregistreerde NGO is waar ik voor werk, maar vrijdag is het independenceday, dus maandag kon ik het #@%%^%$#^^&$#$*&^stempeltje wel op halen...nee want dan moet ik up country om de projecten te bezoeken... ow, als je dan aangehouden wordt heb je hier mijn nummer en dan bel je zodat ze je door laten gaan...ok dan moet dat zo maar...doei... de hoge meneer vroeg hoe ik daar was gekomen en ik liet hem de auto zien , die heeft NGO nummerplaten...ow dan is de NGO geregistreerd en dan kan ik wel je visa verlengen....stempel in m'n paspoort, een mannetje gebeld, dat binnen 10 minuten aanwezig was (wonderbaarlijk!!) en dat mannetje ging de stempel invullen tot eind juni en gratis....
Dit was dus mijn eerste serieuze kennismaking met de Afrikaanse bureaucratie... ik heb het aardig overleefd al zeg ik het zelf...
Vanavond komt Milko terug en hij zit in hetzelfde vliegtuig als Matthijs die hier een paar weekjes vakantie komt houden, dus ik vermoed dat het na het vliegveld vanavond wel weer een biertje, of twee bij Bini's wordt. Morgen is de algemene jaarvergadering van de stichting en dan geeft Arthur een presentatie, waarvoor ik al de hele week in de weer ben om filmpjes te maken. Maandag ga ik met de belgen upcountry voor een paar dagen. We zullen bij MSK en Ndey gaan eten en logeren in een huis waar we vorig jaar ook hebben gezeten. Dan zullen we de projecten in Nafugan, Bakadaji en Kanubeh bezoeken en woensdag terug via N'jau.
Groet uit een vreselijk heet kantoor!!!



  • 18 Februari 2011 - 16:09

    Daphne:

    Gelukkig ben je weer lekker opgeknapt....
    Wel weer een prachtig verhaal over de Afrikaanse bureaucratie en wij hier in NL maar klagen....

    Kusssss

  • 19 Februari 2011 - 21:14

    Heidie:

    Wat een mooi verhaal weer! Je wordt in ieder geval goed bezig gehouden ;-) Veel plezier met Thijs, doe um maar de groeten, ik wou eigenlijk net friet bij hem gaan eten met de kids maar da's nu wel heel ver weg, ha ha! xxxxxx

  • 21 Februari 2011 - 07:40

    Vlaardingen West:

    Yo M to the A to the N to the O to the N!
    Wat is omhoog? Hier bar koud en saai weer. Je mist er nix aan.
    Sinds deze week wel voor twee dagen per week aan het werk op DE, drie keer raden op wiens plek ik mag zitten! I feeeeeeel we're connected!
    Verder wachten op de volgende wintersport en voor mei een surftrip aan het plannen.
    Succes met de kuurtjes - stay off the kuurtjes! - and stay wild! Kortom, live life to the West!

  • 21 Februari 2011 - 08:53

    Annemieke:

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen!! Trouwens geniet jij maar lekker van de warmte daar. Hier is het vreselijk koud!!!!!!!

  • 21 Februari 2011 - 21:08

    Bert:

    Binnenkort is het hier ook weer lente... let maar op morgen zit Jasper gewoon in zijn t-shirt bij het open raam..... En de woningrenovatie op DE is ook begonnen. De woning bij de trap achter de kantine wordt door pa ekster al opnieuw ingericht...dus echt de lente is niet ver weg.... ik schat ongeveer in Gambia ;-)

    Groeten uit bibberkoud Gouda

  • 24 Februari 2011 - 21:12

    Annie:

    lieve sylvia
    jammer dat je geen audio op je pagina hebt want je happy birthday was wederom grandioos!!!!!

    liefs annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 57606

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 23 December 2011

Even onderduiken in de Rode Zee

20 Januari 2011 - 27 Mei 2011

Aan het werk in Gambia

06 Januari 2010 - 20 Januari 2010

Gambia

28 September 2009 - 05 Oktober 2009

Diddelidee!

09 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

Op de rode fiets naar Duitsland en Frankrijk

08 November 2008 - 13 December 2008

Amsterdan Dakar Challenge

02 Juni 2008 - 16 Juni 2008

Brasil...lalalalalalalalalaaaaa

13 September 2007 - 21 September 2007

Nile Cruise

Landen bezocht: