8. En nu echt aan de slag... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Manon Meininger - WaarBenJij.nu 8. En nu echt aan de slag... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Manon Meininger - WaarBenJij.nu

8. En nu echt aan de slag...

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Februari 2011 | Gambia, Banjul

Howdy,

Woensdag kwam Eugenie, de dochter van Arthur en Ellen aan en hebben Beppie en ik ons uitgesloofd op een ernstig lekkere (al zeg ik het zelf... ;-p) nassi. Dat is best lastig als je niet alle ingrediënten, die je gewend bent, hebt. Maar iedereen heeft gesmuld.
Donderdag ben ik met Arthur op stap geweest. Het begon met het aanduwen van el transit om deze naar Kappi, de Nederlandse garagemeneer te brengen. Hij start dus niet uit zichzelf en van enige remactiviteit was ook geen sprake. Daarna hebben we gesproken met een heer die de auto's van de Amsterdam Dakar Challenge regelt, geld gewisseld op straat, dat is toch goedkoper dan bij de bank. Daarna hebben we Ousman opgepikt en zijn we naar een school gegaan waar een aantal sponsorkinderen op zaten. Met deze kinderen zijn we ook naar huis gegaan, om te kijken of alles goed liep en of er nog iets was dat ze nodig hadden. Ik kan je vertellen dat je je niet kan voorstellen hoe armoedig het daar is...
Ik ben de laatste tijd niet helemaal lekker geweest, een nogal hardnekkige voorhoofdsholte ontsteking. Ik heb toen bij de apotheek een antibiotica kuurtje gehaald. Ik hoop dat dat nu gaat werken.
's Avonds zijn we met z'n allen bij Bart gaan eten. Dat is een Nederlander die een lodge heeft en een restaurantje in de buurt. Het ziet er heel eenvoudig uit allemaal, je eet aan plastic tafeltjes, op plastic stoelen aan de kant van de weg in het zand. Máár het eten dat er geserveerd wordt is echt heerlijk!
Gisteren was er een boardmeeting en voor mij de eerste keer dat ik al de mensen van de board weer zag. We hebben mijn mogelijke projecten besproken en zijn erover eens geworden dat ik mij in ga zetten voor het project in N'jau en het orphans project. Die laatste is een project dat vorig jaar van start is gegaan met 10 wezen en waarvan we graag willen dat het uitgebreid wordt. Ik ben voor N'jau aan Jainaba gekoppeld en voor de orphans aan Sunkary. Maandag komen ze allebei op het kantoor en zullen we onze plannen uit gaan werken. Ik ben van plan om nu alvast een opzet voor een projectplan gaan schrijven. Ik heb er veel zin in en ga er iets moois van maken. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
groet!!!!

  • 05 Februari 2011 - 12:34

    Ada:

    Fijn dat er nu wat duidelijkheid voor je komt! Mouwen opstropen dan maar,daar heb je wel zin in!Tevens hoop ik dat je kuurtje een beetje aan slaat en dat je van die ontsteking afkomt,want dat zit je wel in de weg!!! Ik wens je veel succes en heeeeeeel veeeeeel liefs toe. Dikke kus van je moeder X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 57599

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 23 December 2011

Even onderduiken in de Rode Zee

20 Januari 2011 - 27 Mei 2011

Aan het werk in Gambia

06 Januari 2010 - 20 Januari 2010

Gambia

28 September 2009 - 05 Oktober 2009

Diddelidee!

09 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

Op de rode fiets naar Duitsland en Frankrijk

08 November 2008 - 13 December 2008

Amsterdan Dakar Challenge

02 Juni 2008 - 16 Juni 2008

Brasil...lalalalalalalalalaaaaa

13 September 2007 - 21 September 2007

Nile Cruise

Landen bezocht: