Iedereen een geweldig en ook reislustig 2010!!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Manon Meininger - WaarBenJij.nu Iedereen een geweldig en ook reislustig 2010!!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Manon Meininger - WaarBenJij.nu

Iedereen een geweldig en ook reislustig 2010!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Januari 2010 | Nederland, Rotterdam

Ik ben er helemaal klaar voor; boodschapjes gedaan, korte broeken en bikini opgezocht, benen kaal,
zonnebrandcrème...check... antimuggenspray...check.... malariatabletten...check... stapel dalassi...check... hemaworsten....check.... Goudse stroopwafels...dubbel check..(Eva ik heb jouw pakje nog in m'n tas...)
Nog even duimen dat ik woensdag om 4 uur zonder (sneeuw)problemen op Schiphol kom.

In Gambia staat de transit ambulance op me te wachten om na een check-up bij de garage (er waren wat probleempjes, maar nu is alles weer goed, hoop ik) weer naar het Bakadaji Health Center, in het binnenland van Gambia te rijden.

Zaterdag gaan we 'upcountry' om verschillende projecten van de Stichting Humanitaire Hulp Gambia te bezoeken. Ik zou het heel fijn vinden als jullie een (klein) bedrag zouden willen doneren op:
Stichting Humanitaire Hulp Gambia
ABN AMRO Bussum: 50.66.45.320
of doneer online via www.shhg.nl
Ik heb met eigen ogen gezien wat een goed werk de stichting doet en elke bijdrage is meer dan welkom!!!!

Meer nieuws volgt snel!!!!

:SMS update:: 6 januari 2010 :
In de trein naar Schiphol, mijn vakantie is begonnen!!! Wordt nog wel even een lang nachtje...

:SMS update:: 6 januari 2010 :
Aan boord met 7 kilo overgewicht...hemaworst, zuurkool en -spek... Nachtje Schiphol aardig overleeft...

:SMS update:: 6 januari 2010 :
In Faro al 1,5 uur op zoek naar een verplicht noodbaken, dat nu echt niet aan boord blijkt te zijn... Als het nog lang duurt, wachten we nog even...

:SMS update:: 6 januari 2010 :
Jeeh!! In 37 graden in Gambia. Beetje brak maar gelukkig...

• 04 Januari 2010 - 21:29

Frank:

Kun je niet beter die dikke Espace V6 pakken die momenteel waarschijnlijk ergens in Banjul rijdt?

Zonder dollen gaaf dat je weer die kant op gaat! Doe ze daar de groeten van Bernt en mij. Wij zijn stiekum aan het kijken om dit jaar met de Red Sea Challenge mee te doen.

Groeten en succes!

Frank

• 05 Januari 2010 - 07:42

Vlaardingen West:

Hey Manon,
    Jij ook de beste wensen voor 2010! Dat de verhouding 'werk : vakantie' maar zo mag blijven als in januari! Ja toch! Have fun, drive safe, live fast and stay wild!
    Yeah yeah yeah!!!

• 05 Januari 2010 - 10:22

Marie-Anne:

Hoi Manon,

Jij ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Wat een super-begin van het jaar, zo'n prachtige reis. Geniet ervan!

Groetjes,
    Marie-Anne.

• 05 Januari 2010 - 10:49

Josephine:

Bah...Bah...Bah...Bah...IK WIL MEE!!! Ben net terug en heb spijt dat ik nu niet met je mee kan. Heel veel plezier en geniet. Kus

• 05 Januari 2010 - 11:54

Eva:

Ik hoop dat de Goudse stoopwafels mogen smaken!
    Heel veel plezier!

• 05 Januari 2010 - 12:42

Heidie:

Jeetje, tis alweer zo ver! Nou, dan zien we elkaar na je reis maar weer!

Veul plezier, ook namens mijn mannetjes!

• 05 Januari 2010 - 21:35

Ada:

Nou lieverd,het is zo ver ! Je gaat weer lekker een paar weekjes naar Gambia. Ik hoop dat je een goeie reis hebt en ga er maar lekker van genieten ! Doe Arthur en Ellen de groeten van mij. Veel plezier en een dikke kus van je moedertje. X

• 05 Januari 2010 - 23:35

Martijn USA:

Tof zeg weer naar Afrika. Succes met de extra strenge controles!!!
    Beste wensen en dikke kus.

Martijn

• 05 Januari 2010 - 23:52

Jebroer:

Jahhhhhh! Full body scan & cavety search! Mazzellaer!

• 06 Januari 2010 - 02:19

Jeroen:

Goede reis en zweet al die oliebollen er maar weer uit!
    xxx

• 06 Januari 2010 - 06:17

Edith En Ad:

Een hele fijne vakantie. Van die hema worsten komt ons bekend voor

• 06 Januari 2010 - 07:12

Jeroen:

Niet stiekem zelf op eten hoor!

• 06 Januari 2010 - 11:25

Ikke:

Geen idee of je er nog iets aan hebt, maar dit zijn adressen van winkels (?) waar ze reddingsartikelen verkopen bij Faro in de buurt.

Segurança / Artigos e Equipamentos
    Alarmfogo - Sistemas de Segurança, Lda.
    Urb. Quinta Palmeiras Lt. 21, Olhão
    8700-578 OLHÃO

Avanssa, Lda.
    Pereiras - Quarteira, Quarteira
    8125-024 QUARTEIRA

Geseg - Gestão de Sistemas de Segurança, Lda.
    Cascalheira - Quarteira, Cascalheira
    8125-018 QUARTEIRA

Succes!!!

• 06 Januari 2010 - 11:50

Ada:

Wat een pech zo'n vertraging.Je bent nu al het klokje rond in luchthaven sferen.We hebben even gebeld met elkaar en wat ik ervan begreep is dat het vliegtuig weer is vertrokken maar zonder dat noodbaken.Waarschijnlijk vliegen jullie een route waar dat baken niet verplicht is.Ik hoop dat je reis nu zonder mankementen zal verlopen,want dit is een uitputtingsslag.Maar je kan straks 14 dagen van je rust en de warmte genieten.
    Dag lieverd.Goeie reis en veel plezier daar.
    Knuffel van Ada

• 06 Januari 2010 - 17:28

Josephine:

Schatje, blij dat je goed bent aangekomen. Dikke kus

• 06 Januari 2010 - 18:59

Yente Manon & Imme:

Nou, nu is onze supertante helemaal ver weg.... wie moet er nu met ons dollen enzo.
    Lieve Tante Manon, heel veel plezier en geniet van de zon, misschien kunnen wij binnenkort wel schaatsen.
    Kussssss (ook van mama en papa hoor)

• 06 Januari 2010 - 19:46

Beppie:

Manon is veilig aangekomen en ligt even te knorren voordat we lekkere Gambiaanse garnaaltjes gaan eten.
    PS: de stroopwafels waren heeeeeeerlijk!

• 06 Januari 2010 - 20:50

Ada:

Ben heel blij dat je weer veilig bent aangekomen.Rust eerst maar even lekker uit van die megareis en ga dan maar enorm genieten!
    Goed dat je vandaag niet bent vertrokken want het was een chaos op schiphol! Er was maar 1 baan geopend voor de vliegtuigen.Heel veel vluchten zijn geannuleerd en veel reizigers zijn gestrand en moeten slaapplaatsen ritselen.Maar intussen zit jij lekker in het warme Afrika en wij in de sneeuw en vrieskou.
    Dikke kus X